måndag 1 november 2010

Nyheter oktober och november

Den 1'a oktober släpptes en del nyheter till ordinarie sortiment på Systembolaget. Jag har redan börjat smaka av och rapporter har redan börjat dyka upp. Där har jag några favoriter redan, Kals Stout, Innis & Gunns Rum Cask. Fler ligger oprovade.

Den 15'e november är det dags för årets julölssläpp. Man säger på systembolagets hemsida att det är 50 julöl i år!!! Jag kommer inte att kunna prova alla men jag ska försöka få in så många jag kan komma över av ölen som ligger inom rimliga ekonomiska gränser. Som vanligt rekommenderar jag starkt att köpa ölen omedelbart. Jag köper in allt första veckan för att vara säker att få de sorter jag vill prova. De roligaste sorterna kommer garanterat att vara slut innan vi nått december medan de lite större sorterna kommer att finnas kvar till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar