lördag 20 mars 2010

Nyheter i mars

Efter att ha haft fullt upp med visningar, inköp av radhus, städning, visningar av egen lägenhet och försäljning av densamma har denna halva av ölprovarteamet återigen tid att smaka av nya spännande ölsorter.

Jag uppmärksammade inte att Systembolaget släppte några vårnyheter redan i februari. Enligt min mening är dessa nyheter för tidigt släppta och flertalet av dem gick under epitetet våröl. Nä dessa nyheter hade gärna fått vänta ett par månader:

  • Sigtuna Vårweizen 0.5l 24.90kr
  • Pistonhead 0.33l 11.50kr
  • Oppigårds Amarillo Spring 0.33l 19.90kr
  • Hop Ottin IPA 0.355l 24.30kr
  • Dugges Spring Beer 0.5l 23.90kr
  • 312 Urban Wheat Ale 0.355l 19.90kr

Den 15'e mars släppte Systembolaget påskölen. Som förväntat är det mest svenska öl men någon utländsk påsköl har lyckats letat sig in. Jag kommer att ge mig på och provsmaka de påsköl jag lyckas kommer över.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar