måndag 20 september 2010

Harviestoun The Number Of The Beast 6.66%

En öl som även kommer med tilläggsbeteckninigen Metal Edition låter ju kanske inte som min kopp te riktigt. Harviestoun har jag tidigare blivit glatt överaskad av så förväntningarna var ganska höga när jag öppnade flaskan.

Ölet är guldfärgat och ger ett löddrigt tjockt skum. Doften är fyllig av maltiga ljusa knäckebrödstoner med lätta med inslag av tall och granskott. Ölen är mycket fyllig i smak och har en krämig känsla. Beskan är kraftig och har inslag av fina aromatiska humletoner av harts och blomster. Smaken av ljust knäckebröd återkommer.

Jag är absolut inte blown away men samtidigt inte heller direkt missnöjd.. Jag hade gärna sett att det hade varit något mer hårdrock över ölen annat än alkoholstyrkan. Det händer som inget särskilt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar